Πρόγραμμα σπουδών
Το πρόγραμμα σπουδών που παρέχουμε είναι πλήρως εναρμονισμένο με το πρόγραμμα σπουδών το οποίο προβλέπεται από το ΙΕΠ για κάθε τάξη της Β'/θμιας εκπαίδευσης. Λαμβάνοντας υπόψη μας τις ανάγκες των μαθητών, τις ιδιαιτερότητες κάθε μαθήματος και τον όγκο της ύλης σε συνδυασμό με τον διαθέσιμο χρόνο, προσαρμόζουμε το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα με τέτοιο τρόπο ώστε να έχουμε τη δυνατότητα πλήρους περάτωσης της ύλης αλλά και επαναλήψεων αυτής κατά τη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους. Η πρόοδος των μαθητών μας αξιολογείται τακτικά με τη διεξαγωγή γραπτών κριτηρίων εκτός του διδακτικού χρόνου.
2023/2024
Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Το διδακτικό αντικείμενο "Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία" περιλαμβάνει τα μαθήματα "Γλωσσική Διδασκαλία" και "Νεοελληνική Λογοτεχνία" και στοχεύει στην ανάπτυξη της γλωσσικής και επικοινωνιακής ικανότητας των μαθητών μέσα από τις διαδικασίες της ανάγνωσης, της κατανόησης του γραπτού και προφορικού λόγου, της παραγωγή γραπτού λόγου και της ανάπτυξης κριτικής σκέψης. Λειτουργώντας σε αυτά τα πλαίσια εστιάζουμε στη διάκριση των κειμενικών ειδών, την αναγνώριση των επικοινωνιακών συνθηκών και την κατανόηση και κατάκτηση της δομής της ελληνικής γλώσσας σε όλα τα επίπεδα (γραμματικοσυντακτικό, λεξιλογικό). Εκτός από το αντίστοιχο για κάθε τάξη του γυμνασίου Βιβλίο Μαθητή εμπλουτίζουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με τη χρήση και επεξεργασία κειμένων από έγκριτες πηγές, όπως προβλέπεται από τα ισχύοντα ΦΕΚ, ΦΕΚ/303, τ. β΄/13-03-2003, σελ. 3778-3794 και ΦΕΚ Β' 2334 / 03-10-2011, προκειμένου να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή εξοικείωση των μαθητών με το διδακτικό αντικείμενο.
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
Το διδακτικό αντικείμενο "Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία" περιλαμβάνει τα μαθήματα "Αρχαία Ελληνική Γλώσσα" και "Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από μετάφραση" και στοχεύει στην εξοικείωση των μαθητών με τον αρχαίο ελληνικό λόγο. Επιδιώκεται η κειμενοκεντρική μελέτη των γλωσσικών φαινομένων της αρχαίας γλώσσας, η κατανόηση της δομής της αρχαίας ελληνικής γλώσσας σε όλα τα γλωσσικά επίπεδα (γραμματικοσυντακτικό, ετυμολογικό, λεξιλογικό) και η σχέση της με τη νέα ελληνική, καθώς και η μελέτη του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού με τη βοήθεια και κατανόηση των κειμένων αναφοράς. Κατ' επέκταση ο στόχος του διδακτικού αντικειμένου ολοκληρώνεται με το μάθημα των "Αρχαίων Ελληνικών Κειμένων από μετάφραση" μέσα από τη μελέτη της αρχαίας ελληνικής γραμματείας και συγκεκριμένα μέσα από την κατανόηση και ερμηνεία του ιδεολογικού υπόβαθρου του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού.
Ιστορία
Το διδακτικό αντικείμενο "Ιστορία" στοχεύει στη μελέτη και κατανόηση των περιόδων της ελληνικής ιστορίας (αρχαία, ρωμαϊκή, βυζαντινή και νεότερη). Για το μάθημα της Ιστορίας επιλέγεται η αναλυτική παρουσίαση των ιστορικών φαινομένων που αποτελούν κομβικά σημεία της ελληνικής ιστορίας και είναι απαραίτητα για την κατανόηση της εξέλιξης των ιστορικών συνθηκών, και η συνοπτική παρουσίαση των φαινομένων εκείνων που θεωρούνται απαραίτητα για την ολοκληρωμένη παρουσίαση της ιστορικής συνέχειας. Το μάθημα εμπλουτίζεται με υποστηρικτικό υλικό τόσο από το σχολικό εγχειρίδιο όσο και από έγκριτες πηγές μέσα από τη μελέτη του οποίου επιδιώκεται η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην απόκτηση της γνώσης.
Μαθηματικά
Το διδακτικό αντικείμενο "Μαθηματικά" περιλαμβάνει τα θεματικά πεδία "Αριθμός, Άλγεβρα και Ανάλυση ","Γεωμετρία, Μέτρηση και Αναλυτική Γεωμετρία " και "Στοχαστικά Μαθηματικά (Στατιστική - Πιθανότητες)". Στοχεύει στην ανάπτυξη μαθηματικών διεργασιών και πρακτικών, μαθηματικής συλλογιστικής και ικανότητας αξιολόγησης και εξαγωγής συμπερασμάτων. Εκτός από το αντίστοιχο για κάθε τάξη του γυμνασίου Βιβλίο Μαθητή εμπλουτίζουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με πρόσθετο υλικό, προκειμένου να πετύχουμε την καλύτερη δυνατή εξοικείωση των μαθητών με το διδακτικό αντικείμενο.
Α΄ Λυκείου
Η Α' Λυκείου αποτελεί καθοριστική τάξη προετοιμασίας για τις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου αλλά και για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Δίνουμε έμφαση στην κάλυψη βασικών μαθησιακών κενών και στην εμπέδωση βασικών γνώσεων, ώστε ο μαθητής να καταφέρει στη διάρκεια αυτής της χρονιάς να αποκτήσει τα απαραίτητα εκείνα εφόδια, τα οποία θα τον βοηθήσουν να ενταχθεί με ευκολία στο πρόγραμμα σπουδών που στοχεύει να ακολουθήσει. Γι' αυτό το λόγο κάθε διδακτική ώρα συνοδεύεται από κριτήριο της Τράπεζας Θεμάτων, αφενός για τον έλεγχο της αποκτηθείσας γνώσης και αφετέρου για την εξοικείωση με τη διαδικασία των γραπτών διαγωνισμών.
Β΄ & Γ΄ Λυκείου
Πλέον αρχίζει η πορεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Η προετοιμασία ξεκινά ήδη από τα θερινά τμήματα με ειδικό πρόγραμμα σπουδών για κάθε επιστημονικό πεδίο. Στόχος είναι η περάτωση και αφομοίωση της ύλης καθώς και η τμηματική επανάληψη αυτής για την κατανόηση και εμπέδωση πιθανών γνωστικών κενών. Διεξάγονται τακτικά διαγωνίσματα προσομοίωσης μέσω των οποίων επιτυγχάνεται ο έλεγχος της αποκτηθείσας γνώσης αλλά και η εξοικείωση των μαθητών με τα επίσημα διαγωνίσματα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Ανθρωπιστικές επιστήμες:
Στα θερινά τιμήματα της Β΄ Λυκείου δίνεται έμφαση στη σταδιακή εμπέδωση της γραμματικής και του συντακτικού της αρχαίας ελληνικής και της λατινικής γλώσσας, ώστε να μπορούν οι μαθητές να κατανοήσουν τη δομή των δύο γλωσσών και να αντεπεξέλθουν με ευκολία στα αντίστοιχα κείμενα και τις ασκήσεις. Από τον Σεπτέμβριο ξεκινά και η προετοιμασία στο μάθημα της Ιστορίας και συγκεκριμένα στον τρόπο διαχείρισης, ανάλυσης και σχολιασμού των ιστορικών πηγών. Στα θερινά τμήματα της Γ΄ Λυκείου γίνεται μια σύντομη επανάληψη της ύλης της γραμματικής και του συντακτικού και αρχίζει η προετοιμασία των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων με αυστηρώς προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα. Στόχος είναι να έχει καλυφθεί η ύλη μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, ώστε να απομένει ικανοποιητικός χρόνος για την τελική επανάληψη.
Επιστήμες υγείας, πληροφορικής και οικονομίας:
Στα θερινά τιμήματα της Β΄ Λυκείου δίνεται έμφαση στην κατανόηση των
μαθηματικών φαινομένων που θα απασχολήσουν τους μαθητές το νέο σχολικό έτος .
Στα θερινά τμήματα της Γ΄ Λυκείου αρχίζει η προετοιμασία για τις πανελλήνιες
εξετάσεις με αυστηρώς προκαθορισμένο χρονοδιάγραμμα.